Press "Enter" to skip to content

Совети од психолог: ФОМО – синдром “Страв да не пропуштиме нешто“ FOMO (Fear of missing out)

На социјалните мрежи ние се обидуваме да покажеме како сакаме да бидеме, а не како навистина сме, да можеме да сфатиме дека животот на другите е ослободен од проблеми и е многу поинтересен и повозбудлив од нашиот. Затоа и значење FOMO („Fear of missing out“) или „Страв да не се пропушти нешто“ е феномен кој се врзува со стравот дека личноста ќе пропушти нешто што другите го прават. Еден вид на анксиозност која е врзана за целокупно доживување дека личноста пропушта нешто во што другите луѓе се вклучени и од која имаат некаква корист (добивка).

ФОМО значи и „страв да не се пропушти настан”. Оттука произлегува и постојано проверување на активностите на другите луѓе кое денес е многу олеснето и успешно со широка употреба на социјалните мрежи. Пример се однесува на постојаното чувство дека забави, настани и / или вести може да се случуваат без да бидете присутни или да забележите. Затоа итно треба да присуствувате на сите забави и настани или да посветите големо внимание или ќе го имате тоа чувствувајќи дека ќе ви недостасува нешто што не сакате да го пропуштите како, на пример, „И покрај тоа што бев многу уморен, ФОМО ме натера да соберам сили и да одам на забавата како и да е“.

Пропуштање на животни прилики

Но ФОМО понекогаш се користи и да опише страв од пропуштање на професионални или животни прилики. На пример де се стекне диплома,звање пред одредена возраст (како што другите направила) или да се купат, недвижнини или унапредување пред одредена возраст (како што другите направила) пред… пензионирање и.т.н . Тоа не е исклучиво феномен на младоста и затоа неможе само да се користи за да се опишат сериозни недруштвени ситуации.

Причини за тенденцијата да бидеме прифатени

Ние сите обично функционираме како социјални битиа во општеството, сакајќи да бидеме признати од различните групи на кои припаѓаме и сме дел: нашето семејство, нашите пријатели од детството, факултет, соработници,колеги и меѓу другите. Никој не сака да се чувствува „исклучен“ од социјалната група.

ФОМО и Социјалните мрежи

Социјалните мрежи овозможуваат разновидност на активности што може да се прават во секое време и обезбедуваат мноштво можности за социјална интеракција. Ова може да нè натера да бидеме секогаш свесни за оваа “изложеност“ за да можеме да се истакнеме меѓу нашите контакти и да го покажеме одличниот општествен или приватен живот што го имаме. Проблемот е во тоа многу пати презентирани се повеќе опции отколку што можеме да опфатиме и ова може да нè доведе до перцепција дека другите имаат подобри искуства од нас. Во овие случаи, контактот со реалноста се губи и фантазијата е таа што игра определувачка улога при толкувањето на она што го гледаме преку овие средства. Да се ​​биде поврзан 24 часа на ден преку нашето паметни телефони, ова чувство може да се доживее не само во различни периоди на ден, туку и со различните групи на кои припаѓаме.

Какво е влијанието врз доживувањето на себе?

Логично е дека младите се поподложни на ова искуство заради употребата на модерните технологии чија цел е присуство на социјалните мрежи : Инстаграм, Фејсбук, Мета и Whatsapp, Тик Ток. На социјалните мрежи ние се обидуваме да покажеме како сакаме да бидеме, а не како навистина сме, да можеме да сфатиме дека животот на другите е ослободен од проблеми и е многу поинтересен и повозбудлив од нашиот. Социјалниот идентитет, особено кај младите луѓе кои живеат нурнати во нови технологии, се создава во голема мера, преку Фејсбук, Твитер, Инстаграм итн. Јасно е дека овој нов начин на живот „обликува“ на алармантен начин, или во добро и во полошо, во животот на адолесцентите. Иако треба да се нагласи дека ниту една старосна категорија не е исклучена, од можното влијание на овој феномен.

Со оглед на тоа што во основа на овој феномен е доживување на личноста дека пропушта нешто, тоа може да доведе до долгорочно незадовоство со животот, ниска самодоверба, и влијание на расположение и целокупна помала свесност за себе во своите внатрешни процеси.

Што може да направиме за себе?

1. Имајте на ум дека бројот на опции во кои може да учствувате е голем. Се разбира дека од некоии ќе изостанете, бидејќи не можете да учествувате во се.

2. Учество во ограничен врој на активности е во ред, бидејќи не се сите активности во склад со вашѕте желби, интереси и цели.

3. Размислете за вашите желби и нивно остварување како би биле свесни за кои алтивности ви е важно да учествувате, а не во сите можни

4. Со самото тоа вежбајте и движете го вашиот фокус на многу повеќе од тоа и да не сте вклучени на она што е во склад со вашите желби и што вам лично ќе ви донесе добивка и благосостојба.

5. Намалете и ограниќете го користењето на социјалните мрежи во текот на денот. Ставете го настрана вашиот мобилен, да не ви е на дохват на раката.

6. Имајте на ум дека споредувањето на својот живот со животот на другите преку простор на социјалните мрежи, правете го на реалистичен начин. Споредувајте со целокупниот живот од позитивни и негативни настни, а не со изолирање најчесто на позитивните детали на другие луѓе.

За крај

Императив е де постојано бидете во контакт со се и сешто за да не се пропушти, доведува до губење на контактот со себе.

Истражување за ФОМО синдромот

Неодамна, Mylife.com објави интересна студија на д-р Енди Пржибилски во која испитуваше повеќе од 2.000 возрасни лица во САД за нивната способност да се исклучат од паметните телефони. Студијата заклучи дека ФОМО синдром има поголем интензитет кај младите и особено кај младите мажи, и високите нивоа на овој синдром, позитивно корелираат со социјалните околности како што се ниското ниво на социјално задоволство, што предизвикува чувство на инфериорност. Истражувањата сугерираат дека ФОМО може да доведе до проблеми со менталното здравје кај луѓето, бидејќи може да доведе до депресија или вознемиреност. Други претходни студии заклучуваат дека поединците кои ставаат поголема вредност на социјалните мрежи како дел од нивниот социјален развој имаат тенденција да доживеат повеќе FOMO.